Malofiej to konferencja dla Infografików, Grafików, Ilustratorów, Kartografów i Osób zajmujących się wizualizacją danych. Grafika informacyjna to fascynująca dziedzina. Poznaj liderów tej branży, którzy mają okazję dzielić swoim doświadczeniem w hiszpańskiej Pampelunie.

Poznaj bliżej pasjonatów infografiki. To niesamowite osobistości, które z ogromną przyjemnością dzielą sie swoją wiedzą i bezcennym doświadczeniem. Wszyscy wspaniali i wiecznie młodzi. Jak nie ciałem to duchem ;) 

Fernando G. Baptista

Fernando G. Baptista – Ukończył studia na Fine Arts from the University of País Vasco. Przez kilka lat pracował jako ilustrator i niezależny projektant. W 1993 roku rozpoczął prace w gazecie El Correo. W 2007 roku został członkiem zespołu projektowego magazynu National Geographic Magazine.

Był profesorem na Uniwersytecie w Navarra i prowadził wiele konferencji i warsztatów w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Stanach Zjednoczonych i w Ameryce Łacińskiej. Jest wielkim fanem książek science fiction i komiksów.

Xaquín González

Xaquín G.V. – zajmuje się dziennikarstwem wizualnym. Pracował dla magazynu The Guardian, gdzie kierował zespołem kreatywnym . Jest interdyscyplinarnym ekspertem działającym z grafiką statyczną, interaktywną i multimedialną.

Zajmuje się również edycją zdjęć. Jego ostatnia obsesja: rola emocji w trendzie data driven i visual storytelling. Wcześniej pracował w z takimi brandami jak: National Geographic, New York Times, Newsweek, El Mundo, La Voz de Galicia.

John Grimwade

Kariera Johna obejmowała przejście od pracy z kartką i ołówkiem na pracę z komputerem, aż do zgłębienia tematu „Big Data”. Był dyrektorem graficznym w jednej gazecie i 4 magazynach. Pracował w redakcjach i korporacjach, zarówno przy realizacjach pod druk jak i do internetu.

Wygrał ponad 80 znaczących nagród infograficznych, w tym nagrodę Alejandro Malofiej w 2012 roku. Niedawno był członkiem zespołu, który w 2016 wygrał nagrodę Webby. Projekt był realizowany dla National Geographic.

Rob Bieling

Rob Bieling jest przedsiębiorcą. Ma ponad 30-letnim doświadczenie w tworzeniu wizualizacji z zakresu systemów geograficznych i kartograficznych.

Pracuje nad rozwojem biznesu, ale równocześnie jest aktywnym programistą. Obecnie jest głównym developerem i CEO firmy MapCreator, która produkuje oprogramowanie oparte na chmurze dla branży dziennikarskiej.

Michael Brenner

Michael Brenner – Dyrektor Artystyczny Projektu w Beyond Words Studio w Londynie. Przed dołączeniem do Beyond Words pracował w studiach projektowych w Nowym Jorku i prowadził własne studio w Rotterdamie w Holandii.

Pracował na wielu platformach i dbał o szczegóły, zapewniając atrakcyjne i piękne wizualizacje danych. Klienci, z którymi współpracował w przeszłości, to Smithsonian, the Poetry Foundation, The New York Times czy Al Gore.

Anna Flagg

Anna Flagg – zajmuje się dziennikarstwem danych w The Marshall Project, organizacji non-profit.

Oprócz projektu realizowanych dla The Marshall Project jej prace pojawiły się w The Washington Post, ProPublica, Al Jazeera, Fusion i OpenSecrets.org.

Tom Giratikanon

Tom Giratikanon jest asystentem redaktora działu grafiki The New York Times, który tworzy wizualne opowieści, wykresy, mapy i animacje.

Pomógł zaprojektować i prezentować wyniki wyborów na żywo w Timesie. Wcześniej pracował w The Boston Globe.

Hiram Henriquez

Kariera Hirama Henriqueza obejmuje 14 lat pracy w The Miami Herald jako redaktor grafiki i 3,5 roku w South Florida Sun Sentinel, 2 lata w National Geographic Magazine, a ponad dekadę zajmował się projektowaniem reklam, infografik i wizualizacją danych oraz projektowaniem wizualnym na Uniwersytecie w Miami, gdzie obecnie uczy.

Jako niezależny artysta prowadzi swoje studio projektowe: H2H Graphics & Design Inc. Otrzymał tytuł M.F.A. w Graphic Design via SCAD w 2014 r. Jego praca polegała na zastosowaniu tak zwanych „infografik objaśniających” w dziennikarstwie.

Nathaniel Lash

Nathaniel Lash zajmuje się dziennikarstwem danych w Tampa Bay Times od stycznia 2015 r. Wcześniej pracował jako twórca aplikacji News Applications Developer dla Wall Street Journal.

Był członkiem zespołu w Newsday i Center for Investigative Reporting z inicjatywy Google.

Pablo Loscri

Pablo Loscri jest projektantem graficznym. Karierę rozpoczął w 1997 roku w Clarín, najpierw jako projektant stron internetowych. Od roku 2014 był redaktorem grafiki cyfrowej w gazecie La Nación.

Studiował na Uniwersytecie w Buenos Aires, gdzie prowadził, organizował wiele warsztatów i konferencji. W ciągu swojej kariery zdobył ponad 100 międzynarodowych nagród.

Alberto Lucas

Alberto Lucas – od 2016 objął stanowisko Senior Graphics Editor w National Geographi. Studiował dziennikarstwo na Uniwersytecie Nawarry. Karierę rozpoczął w gazecie El Correo of Bilbao (Hiszpania), gdzie poznał podstawy tego zawodu.

W 2013 roku założył gazetę South China Morning Post (Hong Kong). Rok później zaczął prowadzić sekcję z infografikami. Jego indywidualne projekty infografik są znane z ponad 100 nagród SND, Malofiej, WAN-IFRA i Laus.

Isabel Meirelles

Isabel Meirelles jest profesorem na Wydziale Wzornictwa i jest pracownikiem naukowym w Laboratorium Visual Analytics w OCAD University w Toronto w Kanadzie. Współpracuje z naukowcami i humanistami nad rozwojem systemów wizualizacji danych.

Badania Isabel koncentrują się na badaniu struktury i komunikacji w różnych mediach i kanałach komunikacji. Jest autorem znanej publikacji: „An introduction to the histories, theories, and best practices behind effective information visualizations” (Rockport, 2013).

Claus Nørregaard

Claus Nørregaard jest grafikiem i ilustratorem, kształcącym się w School of Design w Kopenhadze w 1987 roku. Karierę rozpoczął jako ilustrator w Kopenhadze i Londynie.

Od 1997 roku skupił się głównie na projektowaniu infografik. W 1999 roku przeniósł się do największej w Danii gazety, która czterokrotnie zwyciężyła pod względem najlepszego designu na skalę światową. W roku 2007 został szefem działu infograficznego.

Petri Salmén

Petri Salmén – pracuje w gazecie Helsingin Sanomat od 23 lat, od 1994 roku jako projektant infograficzny. Od 2002 r. Działa jako edytor informacji infograficznych, a od 2011 r. jako projektant Infografiki.

Jego obecnym wyzwaniem jest jak przekształcić tradycyjne duże infografiki, które są w wersji drukowanej i zamienić w mobilną platformę bez utraty istoty wizualności infografiki. Prowadził wykłady na temat grafiki informacyjnej w kilku placówkach oświatowych. Uczestniczył także w SNDS (skandynawskim SND) jako członek zarządu w latach 2007-2012.

Jon Schwabish

Jon Schwabish jest ekonomistą, pisarzem, nauczycielem i twórcą wizualizacji danych. Polecam jego nową książkę “Better Presentations: A Guide for Scholars, Researchers, and Wonks”.

Na co dzień pomaga ludziom poprawiać sposób przygotowywania, projektowania i dostarczania treści bogatych w dane.

Sarah Slobin

Sarah Slobin – to doświadczona dziennikarka, która spędziła pierwszą dekadę kariery na stanowisku grafika w The New York Times.

Odeszła z NYT, aby zostać Infografikiem w magazynie Fortun. Następnie objęła stanowisko redaktora wizualnego w The Wall Street Journal.

José Roberto de Tole

José Roberto de Toledo – publicysta w gazecie „O Estado de S.Paulo” od 2010 r. Twórca „Estadão Dados”, pierwszej i najczęściej nagradzanej instytucji dziennikarskiej w Brazylii. Założyciel , Członek Zarządu i Prezes (2014-2015) Abraji, Brazilian Association of Investigative Journalism – czyli brazylijskiego Stowarzyszenia dziennikarstwa śledczego.

Wcześniej był twórcą i redaktorem naczelnym Jornal do Terra oraz dziennikarzem, felietonistą i redaktorem w Folha de S.Paulo. Jest współautorem książek: – “A Lógica das Eleições Municipais” (2016), – “Análise Política & Jornalismo de Dados” (2014) – “A Era FHC – Um Balanço” (2002).

Julius Wiedemann

Julius Wiedemann urodził się w Brazylii, gdzie studiował projektowanie i marketing, mieszkał i pracował w Japonii, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Jest redaktorem w wydawnictwie TASCHEN.

Jest regularnym wykładowcą, autorem magazynu i zasiadał w jury wielu organizacji nagradzających na całym świecie. Publikacje Wiedemanna sprzedały się w ponad 1,5 miliona egzemplarzach na całym świecie, a wśród jego najpopularniejszych tytułów znajdują się między innymi:
Information Graphics
Understanding the World

Mariano Zafra

Mariano Zafra – Przez ostatnie półtora roku kieruje działem grafiki i wizualizacji danych w Univision Noticias, hiszpańskiej organizacji prasowej w Stanach Zjednoczonych.

Wcześniej pracował przez 14 lat w dwóch wiodących hiszpańskich gazetach: siedem lat w El Mundo i siedem lat w El País. Uczestniczył w procesie integracji działów magazynów drukowanych z działem cyfrowym w obu publikacjach.

Javier Zarracina

Javier Zarracina – Edytor grafiki na stronie Vox.com w Washington DC, gdzie kieruje zespołem zajmującym się dziennikarstwem wizualnym, tworzeniem wizualizacji, grafiki interaktywnej i wideo. Pracował jako redaktor grafik i danych w Los Angeles Times.

Był również dyrektorem graficznym w The Boston Globe, gdzie był członkiem zespołu nagradzanego. Jego zespół wygrał nagrodę „Pulitzer Price”. Zaczął karierę jako grafik w El Correo (Bilbao, Hiszpania). Jest również fanatykiem komiksów.

Zachęcam również do śledzenia profili tych osób na twitterze, linkedIn czy facebook. To skarbnica nieocenionej wiedzy i informacji ze świata infografiki.

Pozdrawiam kreatywnie,
Anita Bednarczyk

Sprawdź postępy prac nad KOMPENDIUM INFOGRAFIKI

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Divi WordPress Theme

Ta strona korzysta z plików cookie ("ciasteczka"). Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies. Więcej Informacji

1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Instytut Rozwoju Infografiki Anita Bednarczyk z siedzibą w Polsce.

4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

a) dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;

b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;

c) utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;

5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

6. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;

b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;

c) „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;

d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;

e) „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

7. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

8. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.

9. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.

10. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Powyższa treść polityki cookies została zaczerpnięta (we fragmentach / w całości) ze strony www.wszystkoociasteczkach.pl. Jest chroniona prawem autorskim, które przysługuje IAB Polska.

Zamknij