Stwórz alert w Google Alerts. Dzięki temu możesz otrzymywać e-maile, gdy w wyszukiwarce Google pojawią się nowe wyniki związane z wybranym tematem. Google powiadomi Cię na przykład o nowych wiadomościach, produktach czy wzmiankach o Twoim imieniu czy nazwisku.

Co zrobić aby ustawić alert na wybraną frazę, temat lub słowa kluczowe lub uruchomić darmowy monitoring marki osobistej? W pierwszej kolejności należy przejść do Google Alerts. Najlepiej jak posiadasz już swoje konto na Gmailu.  Jeśli jednak jeszcze go nie masz to przed wykonaniem całej operacji załóż sobie nowe konto wchodząc na accounts.google.com/SignUp.

R

KROK 1 – Wejdź na stronę Google Alerts

Wejdź na stronę www.google.pl/alerts. Jeżeli nie jesteś zalogowany na swoim koncie google/gmail to będziesz mieć widok jak niżej. Po prawej stronie u góry pojawia się przycisk do zalogowania „Zaloguj się”. Kliknij w niego aby się zalogować.

Jeśli nie posiadasz jeszcze konta na gmail to należy go założyć. Alerty google są zsynchronizowane z odpowiednim kontem google / gmail. Jednak na poziomie edycji masz możliwość przekierowania alertów również na inne konta.

R

KROK 2 – Widok po zalogowaniu

Jeśli jesteś zalogowany na swoim koncie po wejściu na stronę www.google.pl/alerts będziesz mieć podobny widok. Jak widać po ikonkach AB moje konto jest już zalogowane a jako domyślna opcja podstawia mi się monitoring marki osobistej w sekcji „Ja w internecie”.

R

KROK 3 – Wprowadź Temat Alertu

W polu u góry wprowadź temat (słowo kluczowe lub hasło), który chcesz obserwować. Jeśli chcę monitorować markę osobistą i to co o mnie piszą inni w sieci mogę wpisać jako alert swoje imię i nazwisko.

Jeśli jednak interesuje mnie konkretny temat jak np. moja pasja czyli „infografika” to wpisuję to hasło jako alert w oknie wyszukiwania alertów. Zanim klikniesz „Utwórz alert” rozwiń opcję „Pokaż opcje” – to właśnie tutaj możemy dookreślić parametry danego alertu.

Monitoring marki osobistej – na przykładzie alertu „Anita Bednarczyk”

Monitoring moich zainteresowań – na przykładzie alertu „infografika”

R

KROK 4 – Edytuj ustawienia Alertu

Aby zmienić ustawienia, kliknij Pokaż opcje. Możesz zmienić:

  • Częstotliwość –  otrzymywania powiadomień,
  • Źródła – rodzaje wyświetlanych stron,
  • Język – swój język,
  • Region – część świata, z której chcesz otrzymywać informacje,
  • Ile – liczbę oczekiwanych wyników,
  • Sposób dostarczania – konta, na które przychodzą alerty.

Zatwierdzamy przez kliknięcie na niebieski guzik „Utwórz Alert”

R

KROK 5 – sprawdź Alert w innych językach

Jeśli działasz na skalę międzynarodową warto wpisać alerty w języku, który chcesz monitorować. W moim przypadku będzie to alert na hasło „Infographics” z racji, że po angielsku pojawia się więcej wartościowych materiałów o infografice. 

R

KROK 6 – sprawdź Słowa Kluczowe

Jeżeli pozycjonujesz się na unikatowe słowa kluczowe to również możesz dopisać je do alertów w celu bieżącego monitoringu. Ja wpisuję nazwy swoich projektów czyli Kompendium Infografiki i Infografika Polska. Mogę również dookreślić swój brand osobisty wpisując alert Anita Bednarczyk Infografika

Dzięki temu zgłoszenia alertów na pewno będą dotyczyły mojej osoby z racji na zawężenie tematu do infografiki. Alert zostanie do mnie dostarczony jeśli zostaną spełnione 3 warunki. Czyli jeśli wiadomość, która pojawi się w sieci będzie zawierała moje imię, nazwisko i moją branżę „infografiki„. Ostatecznie lista moich alertów wygląda następująco:

 

 Jak edytować Alerty?

  1. Otwórz Alerty Google.
  2. Kliknij Edytuj obok alertu.
  3. Jeśli nie widzisz żadnych opcji, kliknij Pokaż opcje.
  4. Wprowadź zmiany.
  5. Kliknij Zaktualizuj alert.
  6. Aby zmienić sposób otrzymywania alertów, kliknij Ustawienia a następnie, zaznacz wybrane opcje i kliknij Zapisz.

 

Jak usunąć Alert?

  1. Otwórz Alerty Google.
  2. Obok alertu, który chcesz usunąć, kliknij Usuń
  3. Opcjonalnie: aby usunąć alert, możesz też kliknąć Anuluj subskrypcję u dołu e-maila z alertem.

Jeśli masz już konto na gmail.com całe działanie zajmie Ci parę minut. Zakładając, że wszystko zostało wykonane poprawnie po 24h powinny pojawić się pierwsze alerty. Jeżeli temat alertu jest niszowy to może to trwać trochę dłużej. Docelowo będzie to zależeć od częstotliwości pojawiania się informacji na dany temat w sieci. Alerty przychodzą w formie wiadomości e-mail jak na przykładzie poniżej. Mogą wpaść do sekcji „Powiadomienia„. Docelowe umieszczenie maila zależy od tego jaka jest kategoryzacja zakładek w skrzynce gmail. 

 

Po otwarciu wiadomości wyświetli się widok jak poniżej. Po kliknięciu na jeden wybrany alert nastąpi otwarcie nowej zakładki w przeglądarce ze stroną www.

I tutaj kończy się nasze intelektualne wyzwanie z Alertami Google w roli głównej. Pozostaje mi już tylko życzyć Ci dobrej zabawy z alertami i efektywnego wykorzystania informacji, które Ci dostarczą.

Pozdrawiam kreatywnie,
Anita Bednarczyk

Sprawdź postępy prac nad KOMPENDIUM INFOGRAFIKI

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Divi WordPress Theme

Ta strona korzysta z plików cookie ("ciasteczka"). Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies. Więcej Informacji

1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Instytut Rozwoju Infografiki Anita Bednarczyk z siedzibą w Polsce.

4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

a) dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;

b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;

c) utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;

5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

6. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;

b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;

c) „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;

d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;

e) „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

7. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

8. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.

9. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.

10. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Powyższa treść polityki cookies została zaczerpnięta (we fragmentach / w całości) ze strony www.wszystkoociasteczkach.pl. Jest chroniona prawem autorskim, które przysługuje IAB Polska.

Zamknij