Z uśmiechem wita Anita Bednarczyk!

Na co dzień realizuję się w projektowaniu skutecznych infografik produktowych. Nieustannie badam, testuję i wdrażam nowinki projektowe, marketingowe i technologiczne. Uwielbiam innowacje dzięki czemu chętnie poddaję swoją dotychczasową wiedzę i doświadczenie ciągłym testom. To pozwala mi na weryfikację swoich założeń jak i potwierdzenie rekomendacji liderów infografiki z całego świata. Wychodząc poza moją pracownię w wolnych chwilach jeżdżę na rowerze dotleniając się podczas długodystansowych wojaży.

Obecnie podjęłam wyzwanie napisania pierwszej w Polsce kompleksowej pozycji o infografice pt. „Kompendium infografiki”. Kilka akapitów niżej dowiesz się dlaczego podjęłam taką decyzję. Nie ukrywam, że będzie mi miło jeśli podniesiesz statystyki mojego Analyticsa bywając tutaj zdecydowanie częściej.

Bardziej jednak zależy mi na tym, żebyś wyszedł stąd z przekonaniem, że INFOGRAFIKA to nie tylko potęga obrazu, ale i skuteczny język komunikacji. Wierzę, że poprzez ten projekt wspólnymi siłami wpłyniemy na jakość i poziom projektowanych infografik w Polsce. Przyczyni się to nie tylko do wzrostu świadomości projektowej, ale również do zmiany podejścia i postawy projektantów. Ważne jest by wszystkie infografiki bez problemu łamały bariery językowe dostarczając skuteczne treści w formie wizualnej opowieści!

Skąd moje doświadczenie?

%

2005/2013

Swoją przygodę z infografiką rozpoczęłam w 2009 roku a z samą grafiką zdecydowanie wcześniej bo w 2005 roku. Swój warsztat miałam okazję szlifować przez 8 lat w agencji marketingowej. Równolegle prowadziłam firmę na własny rachunek. Pierwotne prace nad książką rozpoczęłam w 2013 roku. Było to na świeżo po obronie pracy naukowej, która traktowała o wpływie technologii na rozwój formy infografiki. W tej pracy wiele prognozowałam i stawiałam mocne tezy, które były wynikiem moich analiz, audytów i praktyki projektowej. Wtedy jednak miałam poczucie, że nadal brakuje mi dowodów na skuteczność infografik. Zdecydowałam zaangażować się w projekty z branży usability i eyetrackingu tak, aby mieć dostęp do nowoczesnych narzędzi i laboratoriów badawczych. Moja weryfikacja infografiki zahaczała również o świat marketingu, social mediów i reklamy.

%

2014 / 2015

Równolegle poszerzałam swoje horyzonty w zakresie grafiki informacyjnej biorąc udział w międzynarodowych szkoleniach dziennikarskich i komercyjnych. Analizując azjatycki rynek infografiki dotarłam do projektów infograficznych, które pomimo, że były wykonane w totalnie niezrozumiałym dla mnie języku to jednak skutecznie przekazywały właściwe treści. To sprawiło, że jeszcze bardziej zaczęłam pracować nad formą skutecznego przekazu infograficznego. W połowie 2014 roku z sukcesem przeprowadziłam kampanię z użyciem infografik typowo produktowych, które pomimo wykonania w języku polskim rozchodziły się na skalę międzynarodową. Dzięki tym projektom bariera językowa została złamana. Przełom w badaniach, analizach i projektach nastąpił pod koniec 2014 i z początkiem 2015 roku.

%

2015 / 2016

Dzięki chorobie układu immunologicznego, którą musiałam odleżeć przez kilka miesięcy w łóżku, miałam okazję sprawdzić skuteczność infografiki w branży e-commerce. Ilość moich spotkań i podejmowanych zleceń została ograniczona do minimum. Wtedy też z pozycji leżącej zajęłam się wyprzedażą moich książek z wykorzystaniem laptopa, internetu i infografiki produktowej. Efekty, tempo i skuteczność sprzedaży były na bardzo wysokim poziomie. Przeprowadziłam również testy skuteczności przekazu wizualnego. To dodatkowo potwierdziło właściwy kierunek dotychczasowych badań i założeń projektowych związanych z infografiką. Jednak prace nad książką i projektem ze względów zdrowotnych zostały odłożone w czasie. 

%

2017

Wiele osób systematycznie dopytywało się kiedy powrócę do pisania mojej książki o infografice. Dzisiaj z radością mogę powiedzieć, że ten czas właśnie nadszedł i zrobimy to razem! Proces pisania Kompendium Infografiki i tworzenia materiałów bazowych możesz śledzić na bieżąco na fanpage. Z jednej strony jest to dla mnie motywacja do systematycznej pracy nad materiałami a z drugiej to po prostu możliwość konfrontacji z Twoimi realnymi oczekiwaniami. Nie ukrywam, że ciężko było przelogować się na proces pisania książki jednak w tym roku jest już to moim priorytetem. 

Bardzo cieszy mnie fakt, że każdego dnia pojawiają się nowe osoby, które przesyłają sugestie czego oczekują od tej książki i jak mogę im pomóc. Ba! Nawet dosyłają własne materiały naukowe! Dzięki Wam prace idą znacznie sprawniej i nie mogę się wręcz doczekać kiedy z poziomu zleceń przełączę się na pracę nad książką. Małymi kroczkami Kompendium Infografiki każdego dnia nabiera konkretnych rozmiarów.

Pozdrawiam ciepło,
Anita!

Zobacz jak książka zmienia się dzień po dniu

Przejdź do Bloga
Divi WordPress Theme

Ta strona korzysta z plików cookie ("ciasteczka"). Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies. Więcej Informacji

1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Instytut Rozwoju Infografiki Anita Bednarczyk z siedzibą w Polsce.

4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

a) dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;

b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;

c) utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;

5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

6. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;

b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;

c) „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;

d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;

e) „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

7. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

8. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.

9. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.

10. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Powyższa treść polityki cookies została zaczerpnięta (we fragmentach / w całości) ze strony www.wszystkoociasteczkach.pl. Jest chroniona prawem autorskim, które przysługuje IAB Polska.

Zamknij